علت نچرخیدن دیگ لباسشویی

ماشین لباسشویی برای شستشوی سریع همیشه بهترین انتخاب بوده است. تا قبل از ماشین لباسشویی شستشوی لباس های چرک آن هم در حجم زیاد یکی از سخت ترین کارهایی بود که یک انسان می توانست انجام دهد. اما ماشین لباسشویی این فرآیند خسته کننده و سخت را برای انسان بسیار ساده تر کرد. همانطور که می دانید ماشین لباسشویی دارای یک دیگ است که لباس ها را درون آن قرار می گیرند. این دیگ با چرخش، لباس ها را شستشو می دهد. ما در این مقاله قصد داریم درباره­ علت نچرخین دیگ ماشین لباسشویی توضیح دهیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

1.    3 علت نچرخیدن دیگ لباسشویی

2.    خرابی قفل درب علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

 


 

3 علت نچرخیدن دیگ لباسشویی

یکی از مشکلاتی که ماشین لباسشویی ممکن است با آن مواجه شود نچرخیدن دیگ می باشد. اگر دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخید باید به بررسی 3 علت زیر بپردازید.

 حتما بخوانید: علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی

خرابی تسمه علت نچرخیدن دیگ لباسشویی: یکی از عوامل موثر در نچرخیدن دیگ لباسشویی خرابی و یا پارگی تسمه می باشد. زمانی که تسمه دچار پارگی شده باشد دیگ لباسشویی نمی چرخد. همچنین زمانی که تسمه از حالت استاندارد خود خارج شده باشد نیز باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی می شود. در صورت بروز این اتفاق باید به بررسی تسمه بپردازید. اگر در در تسمه پول گیر کرده باشد موجب پاره شدن آن می شود. دقت داشته باشید زمانی که تسمه را تعویض کردید، قرقره را نیز درست کنید.

 

خرابی موتور علت نچرخیدن دیگ لباسشویی: یکی دیگر از قطعات موثر در نچرخیدن دیگ لباسشویی موتور می باشد. همانطور که می دانید موتور ماشین لباسشویی یک محرک اصلی برای چرخاندن دیگ می باشد که معمولا این چرخش را به طور مستقیم توسط کلاچ انجام می دهد. خرابی هر یک از قطعات موتور موجب نچرخیدن دیگ خواهد شد. در این صورت باید:

·        اگر کلاچ خراب شده است آن را تعویض کنید.

·         اگر اسپیلن ها از بین رفته اند باید آن ها را تعویض کنید. اسپیلن ها همزن را به موتور متحرک متصل کرده اند.

 

خرابی بلبرینگ علت نچرخیدن دیگ لباسشویی: خرابی بلبرینگ یک علت مهم در نچرخیدن دیگ لباسشویی می باشد. در بیشتر لباسشویی های درب از جلو برای اتصال دیگ لباسشویی از بلبرینگ استفاده می شود. بلبرینگ ممکن است به علت داغ شدن زیاد و یا ساییده شدن دچار مشکل شود. در صورت خرابی بلبرینگ به تعویض و یا تعمیر آن اقدام نمایید.

 

خرابی قفل درب علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

در صورتی که علت نچرخیدن دیگ لباسشویی را در هیچ یک از موارد بالا پیدا نکردید، باید به بررسی قفل درب لباسشویی خود بپردازید. قفل درب ماشین لباسشویی دارای یک سیستم ایمنی می باشد که دارای حساسیت زیادی برای باز و بسته شدن درب لباسشویی است. نحوه عملکرد آن به این صورت است که زمانی که درب قفل می شود، یک سوئیچ به کنترل پنل یا تایمر فرمان شروع فرآیند و چرخیدن دیگ را می دهد. با توجه به نحوه عملکرد این سیستم زمانی که قفل درب و یا سوئیچ آن به درستی عمل نکند، فرمان شروع فرآیند را نمی دهد و دیگ ماشین لباسشویی نیز نمی چرخد. در صورت بروز این مشکل در لباسشویی های مدرن، در صفحه نمایش به شما اخطار داده می شود و خرابی قفل درب را به شما اطلاع می دهد. در صورت خرابی قفل باید آن را تعویض کنید. همچنین در لباسشویی های ال جی در صورت بروز مشکل سریعا با نمایندگی تعمیر لوازم خانگی ال جی تماس بگیرید.

Comments

Popular posts from this blog

طراحی سایت تبلیغاتی در تهران

باغ کتاب تهران کجاست؟

بررسی شغل های طراحی سایت و اپلیکیشن در شهر تهران