ترفندهایی برای بو زدایی یخچال

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک مواد غذایی در یخچال مانده و فاسده شده و همین امر باعث ایجاد بوی نامطبوع داخل یخچال شود. حتی با آنکه منبع بوی  نامطبوع را از بین برده‌اید اما همچنان یخچال شما بوی بدی می‌دهد، شاید راهکارهای زیادی را امتحان کرده اما نتیجه مطلوبی نگرفته‌اید. اما ما در این مطلب ترفندهایی برای بو زدایی یخچال به شما خواهیم گفت که حتما بوی بد را از یخچال شما از بین برده و یخچال شما بوی بسیار مطلوبی به خود خود خواهد گرفت، تا هر موقع در یخچال را باز کردید از این رایحه مطلوب لذت ببرید. بنا براین برای فهمیدن نکات طلایی و چگونگی بوزدایی یخچال این مطلب از سایت هوم خانه  را بخوانید.



بوزدایی یخچال

برای بوزدایی یخچال می‌توانید از بو گیرهای موجود در بازار استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که بوگیرهای طبیعی عطر بهتر و بدون عوارض هستند همچنین علاوه بر آن رایحه طبیعی قهوه و وانیل بوی بهتری دارد. و آلرژی زا نیست.

از بوزدایی یخچال با استفاده از نوشابه

این ترفند شاید به نظر شما عجیب برسد اما بسیار کاربردی است. نوشابه این قابلیت را دارد که تمام بوی نا مطبوع را به خود جذب کند. می‌توانید با باز کردن درب نوشابه کاری کند که بوی نامطبوع یخچال به نوشابه انتقال یابد، برای آنکه این کار بهتر انجام شود بهتر است آن را در کف یک سینی ریخته تا سطح تماس نوشابه بیشتر شده و سریعتر و بهتر بوی بد را از بین ببرد.

بوزدایی یخچال با وانیل و نوشابه

اگر بوی نوشابه را به تنهایی دوست ندارید و می‌خواهید بوی داخل یخچال بهتر شود می‌توانید حدود قاشق غذا خوری به آن وانیل اضافه کرده تا علاوه بر آنکه بوی نامطبوع توسط نوشابه جذب شود، بوی وانیل داخل یخچال را فرا بگیرد. اگر قصد دارید از وانیل به تنهایی استفاده کنید بهتر است آن را درون یک پارچه مرطوب و نم دار گذاشته و در یخچال آویزان کنید.

بوزدایی یخچال با قهوه و ذغال

 برای درست کردن یک بو زدای قوی و خانگی یخچال می‌توانید با استفاده ترکیبی از قهوه و تکه‌ای ذغال بوی بد را از بین ببرید، به این صورت که ذغال و قهوه را درون یک پارچه گذاشته و داخل یخچال بگذارید. نتیجه این کار فوق العاده خواهد بود و یخچال شما را تا مدتها خوش بو باقی خواهد گذاشت.

پیشنهاد مطالعه: علت روشن نشدن یخچال

چگونه از بوی بد گرفتن یخچال جلو گیری کنیم؟

هر چند وقت یکبار داخل یخچال را کاملا بررسی نمایید. تاریخ مصرف مواد غذایی که رو به اتمام است و تاریخ انقضای آنها نزدیک است را در بیرون از یخچال بگذارید تا آن را سریعا مصرف نمایید. اگر لکه‌ای از مواد غذایی در یخچال باقی مانده را سریعا پاک کنید تا ایجاد بوی بد نکند. سعی کنید غذاها و خوراکی‌ها را در ظرفی در بسته قرار دهید تا بوی ایجاد شده بسیار کم شود. اگر تمام نکات را رعایت کردید اما همچنان یخچال شما بوی نا مطبوع داد حتما گوشه و کنارهای داخل یخچال را چک نمایید تا ذره‌ای از مواد غذایی باقی نمانده باشد.

شستن یخچال برای رفع بوی بد

امکان دارد در یخچال شما مقداری از مواد غذایی باقی مانده باشد اما با دستمال کشیدن پاک نشده و همچنان بوی نا مطبوع از آن منتشر می‌شود. در این لحظه شما باید به فکر شستن یخچال خود باشید. برای این کار ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید سپس تمام مواد غذایی و قفسه‌ها را خارج نمایید.

قفسه‌ها را با ترکیبی از آب گرم، جوش شیرین و مواد شوینده به خوبی پاک نمایید سپس اجازه دهید تا خشک شوند. در فاصله‌ زمانی که قفسه‌ها و کشوها در حال خشک شدن هستند، دیواره‌ها و تمام قسمت‌های داخلی یخچال را با محلول جوش شیرین و آب گرم تمیز کرده و با یک دستمال خشک نمایید. بعد از اتمام این مراحل می‌توانید از خوشبو کنندهای طبیعی که گفته شد استفاده نمایید.


Comments

Popular posts from this blog

طراحی سایت تبلیغاتی در تهران

باغ کتاب تهران کجاست؟

بررسی شغل های طراحی سایت و اپلیکیشن در شهر تهران